Hoppa till innehåll
På SPSM:s webbplats används webbkakor bland annat för att underlätta ditt besök. Webbkakor som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera har redan sparats i din dator och försvinner när du stänger din webbläsare. Läs mer om webbkakor på spsm.se
Specialpedagogiska skolmyndigheten
  • Talande webb
  • Other languages
  • Logga in
Specialpedagogiska Skolmyndigheten
    • Funktionsnedsättning Visa/dölj undersidor till Funktionsnedsättning
    • Stöd Visa/dölj undersidor till Stöd
    • Läromedel Visa/dölj undersidor till Läromedel
    • Kurser och aktiviteter Visa/dölj undersidor till Kurser och aktiviteter
    • Skolalternativ Visa/dölj undersidor till Skolalternativ
    • Om oss Visa/dölj undersidor till Om oss
    • Funktionsnedsättning
      • Döv eller nedsatt hörsel
        • Döv eller nedsatt hörsel i kombination med ytterligare funktions­nedsättningar
          • Att ta emot nyanlända elever
          • Pedagogiska konsekvenser
          • Lärmiljö
        • Kommunikation
        • Tekniska hjälpmedel
        • Tillgänglighet
        • Svenskt teckenspråk i förskolan
        • Tvåspråkighet och specialskola
        • Stöd för elev med hörselnedsättning
        • Visuell miljö
        • Vidare läsning
        • Tvåspråkig teckenspråkig läs- och skrivutveckling - ett material för lärare i specialskolans F-4
      • Dövblindhet, kombinerad syn- och hörselnedsättning
        • Att ta emot nyanlända elever
        • Samspel och kommunika­tion vid dövblindhet
        • Digitala verktyg
        • Lärande och social utveckling
        • Nordiska definitionen av dövblindhet
        • Orsaker till dövblindhet
        • Filmer om dövblindhet
        • Föreläsningar om dövblindhet
        • Litteratur och uppsatser om dövblindhet
      • Förvärvad hjärnskada
        • Vad är en förvärvad hjärnskada
        • Omgivningens betydelse
        • Lärmiljö
        • Digitalt stöd
        • Från planering till undervisning
        • Bedömning
      • Intellektuell funktionsnedsättning
        • Kompetensutveckling inom intellektuell funktionsnedsättning (IF)
        • Inspelade webbinarier teachmeet
      • Läs- och skrivsvårigheter
        • Pedagogisk utredning av läs- och skrivsvårigheter
        • Läs- och skrivträning
        • Konsekvenser för eleven
        • Litteraturlista
        • Länkar om läs- och skrivsvårigheter
        • Avhandlingar inom läs- och skrivsvårigheter
      • Matematik­svårigheter
        • Pedagogiska strategier
        • Kartläggning och utredning
      • Medicinska funktionsnedsättningar
        • Epilepsi
          • När du undervisar en elev med epilepsi
        • Diabetes
        • Hjärtsjukdom
        • Astma och allergi
          • Om allergier
      • Neuro­psykiatriska funktions­nedsättningar (NPF)
        • Vad är neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF)
        • Adhd
          • Adhd i förskolan
          • Adhd i grundskolan
          • Adhd på fritidshem
          • Adhd på gymnasiet och i vuxen­utbildningen
        • Autismspektrum­tillstånd (AST)
          • Autismspektrumtillstånd (AST) i förskolan
          • Autismspektrumtillstånd (AST) i grundskolan
          • Autismspektrumtillstånd (AST) på fritidshem
          • Autismspektrum­tillstånd (AST) på gymnasiet och i vuxen­utbildningen
        • Tourettes syndrom
        • Måltidsmiljö för barn och elever med NPF
      • Rörelsehinder och rörelsenedsättning
        • Rörelsehinder förskola
        • Rörelsehinder skola
        • Rörelsehinder vuxenutbildning
        • Urval av litteratur, rapporter och länkar
      • Selektiv mutism
      • Språkstörning
        • Att ta emot nyanlända elever
        • Språkstörning tillsammans med andra svårigheter
        • Det handlar inte alltid om en språkstörning
        • Tips för undervisningen
          • Arbeta med språkstörning i NO-undervisningen
          • Arbeta med språkstörning i SO-undervisningen
          • Arbeta med språkstörning i matematik­undervisningen
        • Läromedel för barn eller elever med språkstörning
        • Mer om språkstörning
      • Synnedsättning
        • Att ta emot nyanlända elever
        • Kategorier av synnedsättning
        • Filmer och övrigt metodmaterial om synnedsättning
          • Synnedsättning - filmer om digitala verktyg
          • Synnedsättning - filmer om matematik
          • Synnedsättning - filmer om förskolan
          • Synnedsättning - filmer om tillgänglighet i den fysiska lärmiljön
          • Synnedsättning – filmer om läsning av punktskrift
          • Synnedsättning - filmer om taktila bilder
        • Fortbildning om att möta elever med blindhet
        • Uppsatser inom synområdet
        • Idrottshelg för ungdomar med synnedsättning
          • Aktiviteter under idrottshelgen
    • Stöd
      • Kriget i Ukraina
        • Ukraina: Så möter du nyanlända barn och elever
        • Elevhälsa: Nyanlända elever med funktions­nedsättning
        • Prata med barn och elever om kriget i Ukraina
      • Specialpedagogiskt stöd
        • Digitalt lärande
          • Utveckla digital kompetens
          • Digital lärmiljö
            • Tillgänglighet i operativsystem
            • Tillgänglighet på webbplatser
          • Stöd med digitala verktyg
            • Att välja digitala verktyg
            • Individuella inställningar
            • Läsa med digitala verktyg
            • Skriva med digitala verktyg
            • Räkna med digitala verktyg
            • Kommunicera med digitala verktyg
            • Planera och strukturera med digitala verktyg
          • Roller och ansvar
          • Skoldatatekens stöd
          • Filmer om digitalt lärande
        • Främja skolnärvaro
        • Läsa och skriva
          • Strukturerad fonem- grafemkoppling
        • Matematik
          • Matematik förskola
          • Matematik förskoleklass
          • Matematik fritidshem
          • Matematik grundskola
          • Matematik gymnasieskola
          • Matematik vuxenutbildning
        • Nyanlända elever
        • Rörelse och fysisk aktivitet
          • Roller och ansvar
          • Lärmiljöer att uppmärksamma
          • Förskolan
          • Skolan
            • Ämnet idrott och hälsa
              • Aktivitetshjul
              • Betyg och bedömning
              • Elevers röster
            • Ämnesområdet motorik
            • Fritidshemmet
          • Avhandlingar, vetenskapliga artiklar och rapporter
          • Utomhus­under­visning
        • Språk och kommunikation
          • Punktskrift
            • Uppsatser i ämnet punktskrift
          • Alternativ och kompletterande kommunikation
            • Manuell och kroppsnära AKK
              • Naturliga reaktioner och signaler
              • Tecken som AKK
            • Grafisk AKK
              • Konkreta föremål
              • Bilder som kommunikation
              • Piktogram
              • Bliss
              • Bokstäver
            • Litteratur om AKK
            • AKK och flerspråkighet
            • Studiepaket: AKK
          • Svenskt teckenspråk
            • Teckenspråkets dag 14 maj
            • Tvåspråkighet
              • Videoföreläsningar
        • Förfrågningsformulär
        • Stadie­övergångar och skol­byten
      • Bidrag
        • Skolor och förskolor
          • Regionala utbildningsinsatser
          • Särskild undervisning på sjukhus
          • Anpassade lärmiljöer som del av särskilt stöd
          • Utvecklingsprojekt
            • Utvecklingsprojekt för barn och elever med funktionsnedsättning
              • Inspirerande exempel på utvecklingsprojekt
                • Statsbidrag förskola
                • Statsbidrag grundskola
                • Statsbidrag gymnasieskola
                • Statsbidrag vuxenutbildning
                • Statsbidrag blandade skolformer
            • Utvecklingsprojekt för barn och elever med synnedsättning eller blindhet
            • Utvecklingsprojekt kopplade till kurs inom vuxenutbildningen
            • Utvecklingsprojekt för huvudman gällande elevhälsoarbete
        • Universitet och högskola
          • Så här ansöker du
        • Teckenspråksutbildning för vissa föräldrar -TUFF
          • Viktiga tidpunkter
          • Så här ansöker du
          • Person- och kursregister
        • Folkhögskola
          • Särskilt utbildningsstöd
            • Frågor och svar
          • Förstärkningsbidrag
          • Viktiga tidpunkter för särskilt utbildningsstöd inom Folkhögskola
          • Så här ansöker du om särskilt utbildningsstöd inom Folkhögskola
        • Privatpersoner
          • Bidrag ur stiftelser
          • Bidrag vid vissa korta kurser
            • Så här ansöker du om bidrag för korta kurser
          • Bidrag för vuxna som får särskild utbildning på komvux
            • Viktiga tidpunkter för utbetalning
            • Så här ansöker du
        • Omvårdnadsinsatser rörelse­hinder­anpassad utbildning
          • Huvudmän för omvårdnad
          • Viktiga tidpunkter
          • Så här ansöker du
        • Läromedels­producenter
      • Delaktighet
        • Delaktighetsmodellen
        • Barn och elevers rätt att uttrycka sin mening
      • Elevhälsa
        • Att främst arbeta förebyggande och hälsofrämjande
        • Samverkan för elevhälsa
        • Systematisera skolans elevhälsoarbete
        • Stödmaterial elevhälsa
        • Filmade föreläsningar och webbinarier
        • Vidare läsning
      • Stödmaterial och studiepaket
        • Mentorshandboken
        • Studiepaket AKK
        • Studiepaket digitala verktyg och AKK
        • Studiepaket dubbla läroplaner
        • Studiepaket Läs- och skrivsvårigheter F–3
        • Studiepaket NPF
        • Studiepaket placerade barn
        • Studiepaket språkstörning
        • Studiepaket systematik för tidiga stödinsatser
        • Studiepaket vuxen
        • Studiepaket ämnesområden
        • Stödmaterial elevhälsa
        • Stödmaterial förskola
        • Stödmaterial hörselnedsättning
        • Stödmaterial matematiksvårigheter
        • Särskilt stöd till nyanlända elever
      • För dig som är elev
        • Dina rättigheter
          • Delaktighet för dig som elev
          • Anpassningar i skolan
        • Vem bestämmer?
          • Vad säger lagen?
        • Vem kan hjälpa?
          • Elevhälsan
          • Diskriminering
        • Bra exempel och förebilder
      • European Agency
        • Organisation och kontakter
        • Pågående projekt
      • Forskning och utveckling
        • Våra skrifter, lägesrapporter och systematiska översikter
          • Fritidshemmet ur olika forskares perspektiv
            • Barnets röst i samspelet är centralt för delaktighet i fritidshemmet
            • Fritidshemspedagogik säkerställer utrymme för barns individuella skillnader
            • Låt eleverna vara med och påverka aktiviteter och den undervisning som de är intresserade av på fritidshemmet
          • Att främja delaktighet och lärande hos elever med synnedsättning
            • Vi behöver förstå vad  synnedsättningen innebär för lärande och delaktighet
        • Aktuellt om forskning
        • Avhandlingar
        • Vad är vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet?
        • Vår roll som forskningsspridare
      • Fråga en rådgivare
        • Ställ din fråga
        • Frågor och svar
      • För dig som är vårdnadshavare
        • Vårdnads­havare till ett barn inom resurs­centrens mål­grupper
      • Inkluderande utbildning
        • Filmer och samtalsunderlag om inkluderande utbildning
      • Lagar och rättigheter
        • Om rättigheter
          • Rättigheter för personer med funktions­nedsättning
          • Barnets rättigheter
          • Rätt till utbildning och rättigheter inom utbildningen
          • Rätt till språk och kommunikation
          • Rätt till lek, vila, rekreation, kultur och idrott
          • Rätt till tillgänglighet
          • Rätt till delaktighet
          • Rätt till inkludering
          • Jämställd utbildning reflektionsmaterial
        • Bedömning och betyg
          • Grundsär- och gymnasiesärskolan och komvux som särskild utbildning
        • Rätt till extra anpassningar och särskilt stöd
        • Utredning av en elevs behov av särskilt stöd
        • Garantin för tidigt stöd
          • Stöd i arbetet med garantin
            • Systematik i arbetet
            • Dialogduk för garantin
            • Organisera arbetet
            • Specialpedagogiska frågor
            • Podden Lika värde om garantin
          • Bakgrund till garantin
        • Hjälpmedel för barn och elever med funktionsnedsättning
      • Tillgänglighet
        • Tillgänglighets­modell
          • Förutsättningar för lärande
          • Pedagogisk, social och fysisk miljö
        • Värderingsverktyget som stöd
        • Arbetet med barn och elever
        • Stöd och inspiration
        • Ljudmiljö
          • Så skapar du bra ljudmiljö
          • Vad säger lagen?
          • Fördjupning om ljud
          • Länkar och tips
      • Vuxenutbildning
    • Läromedel
      • Söktjänsten Hitta läromedel
      • Beställ läromedel från Webbutiken
      • Läromedelsutveckling
        • Produktion av läromedel på teckenspråk
        • Produktion för elever med NPF, rörelsehinder, tal- och språk­svårigheter eller utvecklings­störning
        • Produktion av anpassade läromedel
        • Lämna förslag på nytt läromedel
        • Referensperson till vår läromedels­utveckling
      • Punktskrift
        • Att läsa med synnedsättning
        • Pedagogisk anpassning
        • Bildbeskrivningar
        • Tryckt punktskrift
        • Svällpappersbilder
        • E-böcker
        • Fonetik i anpassade läromedel
        • Formler och matematik i e-böcker
      • Inspiration ämnesområden
        • Demokrati och samhälle
          • Lektionstips demokrati och samhälle
            • Lagar i Sverige
            • Klassråd
            • Våra fyra grundlagar
            • Tipsrunda om politik i Sverige
            • Vad är skatt?
            • Vatten förr och nu
            • Vad tycker jag?
            • Sverige, ett land i världen
            • Vad är censur?
            • Sant eller falskt på internet
            • Demokrati i skolan
            • Sant eller falskt
            • Demokrati och diktatur på ett enkelt sätt
        • Estetisk verksamhet
          • Bildframställning och bildanalys
            • Tryck med äpplen
          • Musicerande och musikskapande
            • Sångpåsar
          • Slöjdens material, hantverkstekniker och arbetsprocesser
        • Kommunikation
          • Samspela, tala och samtala
            • Apan på huvudet
          • Texter
            • Rimma med djur
          • Informationssökning
          • Engelska
            • The Weather
          • Avläsa, läsa och skriva
        • Motorik
          • Rörelse
          • Friluftsliv och utevistelse
          • Hälsa och levnadsvanor
        • Vardagsaktiviteter
          • Leva tillsammans
          • Omvärld
          • Vardag i hemmet
        • Verklighetsuppfattning
          • Året runt i naturen - natur, miljö och samhälle
          • Kropp och hälsa
          • Material och ämnen
          • Matematik i vardagen
          • Tekniska lösningar
        • Filmer inspiration ämnesområden
        • Traditioner och högtider
          • Påsk
          • Ramadan
          • Alla hjärtans dag
          • Jul och nyår
          • Chanukka
      • Pictogram
      • Ritade tecken
      • Bliss
      • För läromedels­producenter
      • Nytt om läromedel
      • Hitta läromedel som möter elevernas behov
      • Stöd i form av digitala verktyg
    • Kurser och aktiviteter
      • Sök bland alla kurser och aktiviteter
      • Frukost- och lunchseminarier
        • Ett fritidshem för alla – vad säger forskningen?
        • Skola och förskola för barn och elever med blindhet eller synnedsättning – vad säger forskningen?
        • För lite kunskap om elever med funktionsnedsättning, 28 oktober
        • Tre perspektiv på adhd, 8 september
        • Om intellektuell funktionsnedsättning, skola och jobb, 4 juni
        • Bättre möjligheter för elever att nå betygskriterierna
        • Tillgänglig idrott och hälsa i skolan
        • Utbildningsminister Anna Ekström gästar lunchseminarium
        • Fungerande skolgång för placerade barn och unga
        • Ortens betydelse för likvärdigheten i skolan
        • Hur främjar vi närvaro och förebygger frånvaro i skolan bland elever med funktions­nedsättning?
        • Psykisk hälsa – hur hjälper vi unga med funktionsnedsättning i skolan som inte mår bra?
        • Vad säger elever med funktionsnedsättning om trygghet, arbetsro och studiemotivation?
        • Hur viktiga är digitala verktyg i skolan för elever med funktionsnedsättning?
      • Teckenspråks­utbildning för föräldrar
        • Här finns TUFF
          • Barnomsorg vid TUFF
      • Inspelade webbinarier
      • Konferenser och mässor
        • Specialpedagogikens dag 2023
        • Hörsel och kognition
    • Skolalternativ
      • Undervisning i specialskola
        • Boende
        • Fritidshem
        • Elevresor
        • Elevhälsa
        • Elevförsäkring
        • Lämna synpunkter och klagomål
        • Skolmåltider i specialskolan
        • Anmäla oro för ett barn
        • Barnombud och Rättighetsbaserad skola
      • Specialskolans målgrupper
        • Döv eller har hörselnedsättning
          • Två språk
        • Medfödd dövblindhet
        • Grav språkstörning
          • Hällsboskolans lärmiljöer
        • Döv eller har hörselnedsättning i kombination med intellektuell funktionsnedsättning
        • Synnedsättning och ytterligare funktionsnedsättning
        • Kombinerad syn- och hörselnedsättning eller förvärvad dövblindhet
        • Elever och vårdnadshavare om specialskolan
      • Ansökan till våra utbildningsformer
        • Ansökan till fritidshem
        • Ansökan till specialskola samt till förskoleklass vid specialskola
          • Vem tillhör special­skolans målgrupp?
          • Så här söker du till specialskola
          • Handlingar att lägga till i ansökan
          • Vad händer efter ansökan
          • Vanliga frågor och svar
      • För dig som är vårdnadshavare
        • Kurser för anhöriga
      • För dig som är stödperson
      • För dig som vill jobba i våra specialskolor
        • Möt våra medarbetare som arbetar i våra specialskolor
        • Jobba hos oss på specialskola
      • Stöd till dig som är elev
      • Goda exempel i specialskolan
      • Vodden Lika värde
      • Våra skolor
        • Birgittaskolan
          • Om Birgittaskolan
          • Birgittaskolans lärmiljöer
          • Birgittaskolans fritidshem i en teckenspråkig miljö
          • Birgittaskolans boende för elever
          • Att vara elev på Birgittaskolan
          • Besök oss eller prova på Birgittaskolan
        • Ekeskolan
          • Om Ekeskolan
          • Ekeskolans lärmiljöer
          • Ekeskolans fritidshem
          • Ekeskolans boende för elever
          • Att vara elev på Ekeskolan
          • Besök oss på Ekeskolan
        • Hällsboskolan Kungsholmen
          • Om Hällsboskolan Kungsholmen
          • Hällsboskolan Kungsholmens fritidshem
          • Hällsboskolan Kungsholmens boende för elever
          • Att vara elev på Hällsboskolan Kungsholmen
          • Besök oss eller prova på Hällsboskolan Kungsholmen
        • Hällsboskolan Mälarhöjden
          • Om Hällsboskolan Mälarhöjden
          • Hällsboskolan Mälarhöjdens fritidshem
          • Att vara elev på Hällsboskolan Mälarhöjden
        • Hällsboskolan Umeå
          • Om Hällsboskolan Umeå
          • Hällsboskolan Umeås fritidshem
          • Hällsboskolan Umeås boende för elever
          • Att vara elev på Hällsboskolan Umeå
          • Besök oss eller prova på Hällsboskolan Umeå
        • Kristinaskolan
          • Om Kristinaskolan
          • Kristinaskolans lärmiljöer
          • Kristinaskolans fritidshem i en teckenspråkig miljö
          • Kristinaskolans boende för elever
          • Att vara elev på Kristinaskolan
          • Besök oss eller prova på Kristinaskolan
        • Manillaskolan
          • Om Manillaskolan
          • Manillaskolans lärmiljöer
          • Manillaskolans fritidshem i en teckenspråkig miljö
          • Manillaskolans boende för elever
          • Att vara elev på Manillaskolan
          • Besök oss eller prova på Manillaskolan
            • Digitalt Öppet hus
        • Vänerskolan
          • Om Vänerskolan
          • Vänerskolans lärmiljöer
          • Vänerskolans fritidshem i en rik språklig miljö
          • Vänerskolans boende för elever
          • Att vara elev på Vänerskolan
          • Besök oss eller prova på Vänerskolan
        • Åsbackaskolan
          • Om Åsbackaskolan
          • Åsbackaskolans lärmiljöer
          • Åsbackaskolans fritidshem
          • Åsbackaskolans boende för elever
          • Att vara elev på Åsbackaskolan
          • Besök oss eller prova på Åsbackaskolan
        • Östervångsskolan
          • Om Östervångsskolan
          • Östervångsskolans lärmiljö
          • Östervångsskolans boende för elever
          • Östervångsskolans fritidshem
          • Att vara elev på Östervångsskolan
          • Besök oss eller prova på Östervångsskolan
          • Östervångsskolan firar 150 år!
          • Kontakta Östervångsskolans elevhälsa
      • Efter grund- och specialskolan
        • Riksgymnasium för elev med hörselnedsättning eller grav språkstörning
        • Rh-anpassad utbildning för elev med svårt rörelsehinder
          • Så här ansöker du till Rh-anpassad utbildning
          • Antagningskriterier till riksgymnasium med Rh-anpassad utbildning
          • Boende under studier på riksgymnasium
        • Studera på högskola
        • Inspirerande exempel på livet efter skolan
      • Teckenspråks­utbildning
        • Fjärr­undervisning i svenskt tecken­språk
        • Kursveckor i svenskt teckenspråk
      • Vklass
        • Frånvaroanmälan
        • Avboka elevresa
    • Om oss
      • Kontakta oss
      • Om webbplatsen
        • Kakor
        • Hantering av personuppgifter
        • Lyssna
        • Lättläst svenska
        • Svenskt teckenspråk
        • Tillgänglighet
      • Organisation och uppdrag
        • Regleringsbrev och instruktion
        • Organisation
          • Generaldirektör
          • Ledningsgrupp
          • Verksamhetsområde Specialskola
          • Verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd
          • Verksamhetsområde Kunskapsutveckling
          • Verksamhetsområde Stöd och styrning
        • Nämnden för mottagande i specialskolan och för Rh-anpassad utbildning
        • Remissvar
        • Miljöarbete
        • Återrapportering
        • Begära ut allmän handling
      • Följ oss
        • Nyhetsbrev
          • Hjälp med konton
        • Tidningen Lika värde
          • Om tidningen
          • Prenumerera
            • Behandling av personuppgifter
        • Podden Lika värde
        • Vodden Lika värde
      • Pressrum
        • Pressmeddelanden
        • Ledningsgruppen
        • Talespersoner
        • Logotyp
      • Insynsråd, intresseråd, föräldraråd och ungdomsnätverk
        • Insynsråd
        • Nationella Intresserådet
          • Intresseorganisationer
        • Ungdomsnätverket
      • Nyheter
      • Samverkan med myndigheter, lärosäten och andra aktörer
        • Samverkanskontor
        • Samverkan med myndigheter
          • Referensmyndighet i digitalisering av nationella prov
          • Samverkan för obruten skolgång för placerade barn och unga
            • SAMS
            • SiSam
          • Specialpedagogik för lärande
            • Förskola
            • Förskoleklass, grundskola, med flera
            • Gymnasiet
            • Komvux
            • Roller och ansvar för rektor och skolchef
          • Nationell strategi inom området psykisk hälsa och suicidprevention
          • Insatser för ökad kvalitet och likvärdighet
            • Kvalitetsdialoger
        • Samverkan med andra aktörer
          • Systematik för tidiga stödinsatser
      • Upphandlingar
        • Att vara leverantör till oss
      • Fakturafrågor
        • Kostnader för boende och habilitering vid Rh-anpassad utbildning
      • Jobba hos oss
        • Vårt erbjudande till medarbetare
        • Tillsatta tjänster
        • Jobba hos oss på specialskola
      • Lämna synpunkter och klagomål
      • Other languages
        • Svenskt teckenspråk
        • English
          • The Swedish education system
            • Municipality level
            • The National Agency for Special Needs Education and Schools
            • The Swedish Schools Inspectorate
            • The National Agency for Education
            • Ministry of Education and Research
            • Laws and rights in Swedish schools
              • Work Environment Act
              • Language Act
              • Discrimination Act
              • Definition of special educational needs
              • Special needs education (SNE) in Sweden
          • Our mission and role
            • Special needs support
            • Accessible teaching materials
            • Funding
            • Special needs schools
          • International collaboration and European Agency
        • ייִדיש
        • Meänkieli
        • Romani
        • Sámegiella
        • Suomeksi
    1. Start
    2. [Genvägar]
    3. /tvillingskolanlund

    /tvillingskolanlund

    Dela på Facebook Tipsa via mail Dela på Linkedin Dela på Twitter Skriv ut
    Publicerat fredag 15 april 2016

    Specialpedagogiska skolmyndigheten

    • Kontakta oss
    • Organisation och uppdrag
    • Följ oss
    • Samverkan och projekt
    • Tidningen Lika värde
    • Begära ut allmän handling

    Om webbplatsen www.spsm.se

    • Kakor (Cookies)
    • Lyssna
    • Lättläst svenska
    • GDPR, dataskyddsförordningen
    • Sidor på teckenspråk
    • Tillgänglighet för vår externa webbplats

    Press

    • Pressrum
    • Pressmeddelanden
    • Pressbilder
    • Logotyp

    Våra webbplatser

    • Hitta läromedel
    • VKlass
    • Fortbildning
    • Värderingsverktyget
    • Webbutiken

    Följ oss

    • SPSM på Facebook
    • SPSM på Twitter
    • SPSM på Youtube
    • SPSM på Instagram
    • Följ oss på Linkedin

    Kontakta oss

    Telefon: 010 473 50 00

    E-post: spsm@spsm.se

    Specialpedagogiska skolmyndigheten