Projektet heter Tillgängliga lärmiljöer och har genomförts av Fritidshem, Förskola, Förskoleklass, Grundskola 1–9, Anpassad grundskola 1–9, Gymnasieskola och Anpassad gymnasieskola i Växjö kommun.
6 STA- 2019/802
Projektnamn: Tillgängliga lärmiljöer
Huvudman: Växjö kommun, utbildningsförvaltningen
Skolform: Fritidshem, Förskola, Förskoleklass, Grundskola 1–9, Anpassad grundskola 1–9, Gymnasieskola och Anpassad gymnasieskola.
Målgrupp: Barn och elever med Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och/eller kognitiva svårigheter och/eller tal- och språksvårigheter
Kommun: Växjö kommun
Projektet är en kompetensutvecklingsinsats som riktat sig till pedagoger och personal inom utbildningsförvaltningen i Växjö Kommun. Syftet med projektet har varit att ge personalen på de deltagande förskolorna, skolorna och fritidshemmen en ökad kunskap och kompetens kring utvecklingsrelaterade svårigheter och dess konsekvenser samt hur man skapar en tillgänglig lärmiljö som möter barn och elevers behov.
Projektet har genomförts med SIS-medel (särskilda insatser i skolan) från Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM).
Slutrapport: Tillgängliga lärmiljöer (PDF-dokument, 541 kB)
Publicerat 2023-06-28