Hoppa till innehåll
SPSM.se
  • Talande webb
  • Other languages
  • Logga in
På SPSM:s webbplats används webbkakor bland annat för att underlätta ditt besök. Webbkakor som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera har redan sparats i din dator och försvinner när du stänger din webbläsare. Läs mer om webbkakor på spsm.se
Specialpedagogiska Skolmyndigheten
  • {{ahit.Query}}
  • Funktionsnedsättning Visa/dölj undersidor till Funktionsnedsättning
  • Stöd Visa/dölj undersidor till Stöd
  • Läromedel Visa/dölj undersidor till Läromedel
  • Kurser och aktiviteter Visa/dölj undersidor till Kurser och aktiviteter
  • Skolalternativ Visa/dölj undersidor till Skolalternativ
  • Om oss Visa/dölj undersidor till Om oss
  • Undervisning på distans
    • Undervisning
      • Konkreta råd om undervisning på distans
      • Läs- och skrivstöd vid undervisning på distans
      • Upprätthålla relationer
      • Utomhus­under­visning som en del i distans­undervisningen
      • Förskola
    • Verksamhet och organisation
      • Elevhälsans roll
      • Till dig med ansvar för utbildnings­verksamhet
        • Frågor och svar från webbinarium
      • Skoldatatek och liknande verksamheter
    • Tips till vårdnadshavare
    • Forskning, frågor, länkar och tips
      • Forskning och rapporter om distansundervisning
      • Frågor och svar om undervisning på distans
      • Verktyg och länkar som stöd vid undervisning på distans
      • Filmade tips om undervisning på distans
  • Specialpedagogiskt stöd
    • Nyanlända elever
    • Språk och kommunikation
      • Punktskrift
        • Uppsatser i ämnet punktskrift
      • Alternativ och kompletterande kommunikation
        • Manuell och kroppsnära AKK
          • Naturliga reaktioner och signaler
          • Tecken som AKK
        • Grafisk AKK
          • Konkreta föremål
          • Bilder som kommunikation
          • Piktogram
          • Bliss
          • Bokstäver
        • Litteratur om AKK
        • AKK och flerspråkighet
        • Studiepaket: AKK
      • Svenskt teckenspråk
        • Teckenspråkets dag 14 maj
        • Tvåspråkighet
          • Videoföreläsningar
    • Läsa och skriva
      • Strukturerad fonem- grafemkoppling
    • Matematik
      • Matematik förskola
      • Matematik förskoleklass
      • Matematik fritidshem
      • Matematik grundskola
      • Matematik gymnasieskola
      • Matematik vuxenutbildning
    • Rörelse och fysisk aktivitet
      • Roller och ansvar
      • Lärmiljöer att uppmärksamma
      • Förskolan
      • Skolan
        • Ämnet idrott och hälsa
          • Aktivitetshjul
          • Betyg och bedömning
          • Elevers röster
        • Ämnesområdet motorik
        • Fritidshemmet
      • Avhandlingar, vetenskapliga artiklar och rapporter
    • Digitalt lärande
      • Utveckla digital kompetens
      • Digital lärmiljö
        • Tillgänglighet i operativsystem
        • Tillgänglighet på webbplatser
      • Stöd med digitala verktyg
        • Att välja digitala verktyg
        • Individuella inställningar
        • Läsa med digitala verktyg
        • Skriva med digitala verktyg
        • Räkna med digitala verktyg
        • Kommunicera med digitala verktyg
        • Planera och strukturera med digitala verktyg
      • Roller och ansvar
      • Skoldatatekens stöd
      • Filmer om digitalt lärande
    • Förfrågningsformulär
  • Bidrag
    • Skolor och förskolor
      • Regionala utbildningsinsatser
      • Särskild undervisning på sjukhus
      • Utvecklingsprojekt
        • Utvecklingsprojekt för barn och elever med funktionsnedsättning
          • Inspirerande exempel
            • Statsbidrag förskola
            • Statsbidrag grundskola
            • Statsbidrag gymnasieskola
            • Statsbidrag vuxenutbildning
        • Utvecklingsprojekt för barn och elever med synnedsättning eller blindhet
        • Utvecklingsprojekt kopplade till kurs inom vuxenutbildningen
    • Universitet och högskola
      • Så här ansöker du
    • Teckenspråksutbildning för vissa föräldrar -TUFF
      • Viktiga tidpunkter
      • Så här ansöker du
      • Person- och kursregister
    • Folkhögskola
      • Särskilt utbildningsstöd
        • Bidrag till utvecklingsprojekt
          • Utvecklingsprojekt 2018
          • Utvecklingsprojekt 2017
          • Utvecklingsprojekt 2016
          • Utvecklingsprojekt 2015
        • Frågor och svar
      • Förstärkningsbidrag
      • Viktiga tidpunkter
      • Så här ansöker du
    • Privatpersoner
      • Bidrag ur stiftelser
      • Bidrag vid vissa korta kurser
        • Så här ansöker du
      • Bidrag för vuxna som får särskild utbildning på komvux
        • Viktiga tidpunkter för utbetalning
        • Så här ansöker du
    • Omvårdnadsinsatser rörelse­hinder­anpassad utbildning
      • Huvudmän för omvårdnad
      • Viktiga tidpunkter
      • Så här ansöker du
    • Läromedels­producenter
  • Fråga en rådgivare
    • Frågor och svar
    • Ställ en ny fråga
    • Filmade frågor och svar
      • Vilka läromedel ska vi välja?
      • Finns det något typsnitt som är lättare att ta till sig än andra?
      • Vilka fler anpassningar kan jag göra?
      • Vad kan man få för stöd för elever med selektiv mutism?
      • Läromedel för elev på särvux som är analfabet?
      • Hur tänker ni kring extra anpassningar?
      • Vi behöver ett bättre kommunikations­språk med en elev
      • Vi söker material för att arbeta med spegelvändningar
      • Jag skulle vilja veta mer om träning av arbetsminnet
      • Vad innebär en pedagogisk utredning?
      • Vem har rätt att göra en dyslexiutredning?
      • Hur kan en elev med adhd eller Aspergers syndrom visa sina kunskaper?
      • Hur kan man avgöra om en elev har en språkstörning?
      • Hur kan vi hjälpa en pojke som inte kommunicerar med vuxna?
      • Finns det något teknikstöd för en vuxenstuderande med adhd?
  • Lagar och rättigheter
    • Bedömning och betyg
      • Grundsärskola, gymnasiesärskola och komvux som särskild utbildning
    • Rätt till anpassningar och särskilt stöd
    • Åtgärdsprogram
    • Garantin för tidigt stöd
      • Stöd i arbetet med garantin
        • Dialogduk för garantin
        • Organisera arbetet
        • Specialpedagogiska frågor
        • Podden Lika värde om garantin
        • Stödinsatser i utbildningen
      • Bakgrund till garantin
    • Barnets rättigheter
    • Rättigheter för personer med funktions­nedsättning
    • Hjälpmedel för barn och elever med funktionsnedsättning
  • Tillgänglighet, delaktig­het och inkludering
    • Tillgänglighet
      • Tillgänglighets­modell
        • Förutsättningar för lärande
        • Pedagogisk miljö
        • Social miljö
        • Fysisk miljö
      • Värderingsverktyget som stöd
      • Arbetet med barn och elever
      • Stöd och inspiration
      • Ljudmiljö
        • Så skapar du bra ljudmiljö
        • Vad säger lagen?
        • Fördjupning om ljud
        • Länkar och tips
    • Delaktighet
      • Delaktighetsmodellen
      • Barn och elevers rätt att uttrycka sin mening
    • Inkludering
  • Internationella kontakter och European Agency
    • Organisation och kontakter
    • Pågående projekt
  • Elevhälsa
    • Att främst arbeta förebyggande och hälsofrämjande
    • Samverkan för elevhälsa
    • Systematisera skolans elevhälsoarbete
    • Stödmaterial elevhälsa
    • Vidare läsning
  • Forskning och utveckling
    • Våra skrifter och lägesrapporter
    • Aktuellt om forskning
    • Avhandlingar
    • Vad är vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet?
  • För dig som är elev
    • Dina rättigheter
      • Delaktighet för dig som elev
      • Anpassningar i skolan
    • Vem bestämmer?
      • Vad säger lagen?
    • Vem kan hjälpa?
      • Elevhälsan
      • Diskriminering
    • Bra exempel och förebilder
  • För dig som är vårdnadshavare
  • Lovskola
  • Stödmaterial och studiepaket
    • DATE lärmaterial
    • Mentorshandboken
    • Studiepaket AKK
    • Studiepaket Läs- och skrivsvårigheter F–3
    • Studiepaket NPF
    • Studiepaket placerade barn
    • Studiepaket språkstörning
    • Studiepaket utvecklings­störning
    • Studiepaket vuxen
    • Stödmaterial elevhälsa
    • Stödmaterial förskola
    • Stödmaterial hörselnedsättning
    • Stödmaterial matematiksvårigheter
    • Särskilt stöd till nyanlända elever
  1. Start
  2. Stöd
  3. Internationella kontakter och European Agency
Logotyp European Agency

European Agencys deltagande i det andra europeiska utbildningstoppmötet

European Agencys direktör Cor J. W. Meijer deltog i det andra europeiska utbildningstoppmötet i Bryssel den 26 september.

Mötet handlade främst om lärarnas roll, kunskaper och ställning i det europeiska området för utbildning. Cor J. W. Meijer deltog i panelsamtalet om de främsta byggstenarna i ekosystem för inkluderande undervisning.

Du kan läsa mer om mötet på European Agencys webbplats.

Dela på Facebook Tipsa via mail Dela på Linkedin Dela på Twitter Skriv ut
Publicerat tisdag 22 oktober 2019

Nyheter från European Agency

  • Logotyp European Agency

    Nya publikationer från European Agency

    onsdag 01 april 2020
  • Logotyp European Agency

    Nya publikationer från European Agency

    tisdag 11 februari 2020
  • Logotyp European Agency

    European Agencys halvårsmöte i Budapest, Ungern

    tisdag 11 februari 2020
  • Logotyp European Agency

    Om inkluderande undervisning i Ukraina

    tisdag 11 februari 2020
  • Logotyp European Agency

    European Agencys samarbete med Europeiska kommissionens stödtjänst för strukturreformer

    tisdag 11 februari 2020
Visa alla Nyheter från European Agency

Om oss

  • Kontakta oss
  • Organisation och uppdrag
  • Nyhetsbrev
  • Samverkan och projekt
  • Tidningen Lika värde

Om webbplatsen

  • Kakor (Cookies)
  • Lyssna
  • Lättläst svenska
  • GDPR, dataskyddsförordningen
  • Sidor på teckenspråk
  • Tillgänglighet för vår externa webbplats

Press

  • Pressrum
  • Pressmeddelanden
  • Pressbilder
  • Logotyp

Våra webbplatser

  • Hitta läromedel
  • Vklass
  • Fortbildning
  • Värderingsverktyget
  • Webbutiken

Följ oss

SPSM på Facebook SPSM på Twitter SPSM på Youtube SPSM på Instagram Följ oss på Linkedin

Kontakta oss

Telefon: 010 473 50 00

Fax: 010 473 66 42

E-post: spsm@spsm.se

Specialpedagogiska skolmyndigheten