Rapporterna översätts till teckenspråk
Utredarens rapporter från samtal med elever, personal och intresseorganisationer översätts nu till teckenspråk. Arbetet med översättningen pågår och vi räknar med att kunna publicera de teckenspråkiga versionerna senast i mitten av december.
Den ena rapporten heter "Elevernas perspektiv" och bygger på samtal med elever vid tre specialskolor. Den andra rapporten heter "Steg på vägen" och bygger på samtal med personal vid tre specialskolor och representanter för intresseorganisationerna.
Syftet med utredningen är att se vilka faktorer det funnits och eventuellt finns som kan hindra att specialskolan når målet att alla elever i specialskolan ska känna sig trygga och uppleva att de blir lyssnade på och tas på allvar.
Rapporterna översätts till teckenspråk
Rapporter översätts till teckenspråk
Den ena rapporten heter Elevernas perspektiv.
Den beskriver samtal med elever på tre olika specialskolor.
Den andra rapporten heter Steg på vägen.
I den rapporten berättar personalen
från tre olika specialskolor och
personer från olika intresseorganisationer.
De rapporterna översätts nu
till teckenspråk så att fler kan ta del av dom.
Utredningen görs för att vi ska förstå
hur vi kan göra så att alla
elever i specialskolan ska känna sig trygga.
Och förstå att dom tas på allvar.