Frågor och svar kring annonserade upphandlingar

Frågor och svar som har betydelse för anbudslämnande kommer löpande att publiceras via denna sida.

Om det inte finns någon information nedan så finns det inga besvarade frågor på våra annonserade upphandlingar.

Städtjänster Härnösand, 2 STO-2018/462

Fråga 1

Det finns ett fel formelfel i prisformuläret; priset för fönsterputsningen kommer inte med i "Summa (kr/år)".

Svar: Formeln rättad. Nytt prisformulär (rev1) publicerat i Tendsign.

Fråga 2

Ingår samtliga trapphus på ritningarna i uppdraget?

Svar: Nej. I uppdraget ingår bara ett trapphus och det är vid besöksentrén och det som ska städas där är endast entréhallen, inte själva trappan.

Fråga 3

I ffu framgår 2st olika avtalsstartsdatum, kan du bekräfta vilket som gäller 2018-09-01 eller 2018-08-01?

Svar: dokument 06.1 och punkten UF1 gäller. Planerad avtalsstart är 2018-08-01 med följande förbehåll:

"Beställaren kommer att byta lokaler (till adress enligt ovan) med tillträde 1 augusti vilket innebär att succesiv inflyttning kommer att äga rum under hela den första avtalsmånaden. Leveransen av städtjänster kan därför komma att påverkas under denna period på så sätt att arbetet inte helt kan ske enligt städinstruktionen."

Fråga 4

När vill ni få in intyg för arbetsledare och övrig personal?

Svar: Intyg om anslutning till Service ID, ID06 eller motsvarande för företaget, ska biogas med anbudet. Personal med ID-nr ska redovisas i samband med avtalstecknandet.

Publicerat måndag 12 februari 2018 Granskat fredag 15 juni 2018