Hoppa till innehåll
På SPSM:s webbplats används webbkakor bland annat för att underlätta ditt besök. Webbkakor som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera har redan sparats i din dator och försvinner när du stänger din webbläsare. Läs mer om webbkakor på spsm.se
SPSM.se
  • Talande webb
  • Other languages
  • Logga in
Specialpedagogiska Skolmyndigheten
  • {{ahit.Query}}
  • Funktionsnedsättning Visa/dölj undersidor till Funktionsnedsättning
  • Stöd Visa/dölj undersidor till Stöd
  • Läromedel Visa/dölj undersidor till Läromedel
  • Kurser & aktiviteter Visa/dölj undersidor till Kurser & aktiviteter
  • Skolalternativ Visa/dölj undersidor till Skolalternativ
  • Om oss Visa/dölj undersidor till Om oss
  • Funktionsnedsättning
    • Döv eller nedsatt hörsel
      • Döv eller nedsatt hörsel i kombination med ytterligare funktions­nedsättningar
        • Pedagogiska konsekvenser
        • Lärmiljö
      • Kommunikation
      • Tekniska hjälpmedel
      • Tillgänglighet
      • Tvåspråkighet och specialskola
      • Stöd för elev med hörselnedsättning
      • Vidare läsning
    • Dövblindhet, kombinerad syn- och hörselnedsättning
      • Orsaker till dövblindhet
      • Kommunikation
        • Taktilt teckenspråk och dövblindhet
      • Lärande
      • Socialt
      • Nordiska definitionen av dövblindhet
      • Uppsatser inom området dövblindhet
      • Litteratur om dövblindhet
      • Filmer om dövblindhet
      • Simulatorer
    • Läs- och skrivsvårigheter/dyslexi
      • Pedagogisk utredning av läs- och skrivsvårigheter/dyslexi - ett stödmaterial
        • Litteraturlista pedagogisk utredning av läs- och skrivsvårigheter/dyslexi - ett stödmaterial
      • Flerspråkig kartläggning av avkodning och läsning – ett kartläggningsmaterial
      • Konsekvenser för eleven
      • Länkar om läs- och skrivsvårigheter/dyslexi
      • Videoföreläsningar
        • Dyslexihearing
      • Avhandlingar inom dyslexi och läs- och skrivsvårigheter
    • Neuro­psykiatriska funktions­nedsättningar (NPF)
      • Vad är neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF)
      • Adhd och autism - förmågor och förutsättningar för lärande
      • Pedagogik och förhållningssätt
      • Tydliggörande pedagogik
      • Litteraturlista, forskning och rapporter
      • Studiepaket: NPF
    • Matematik­svårigheter
      • Pedagogiska strategier
      • Kartläggning och utredning
    • Medicinska funktionsnedsättningar
      • Epilepsi
        • När du undervisar en elev med Epilepsi
      • Diabetes
      • Hjärtsjukdom
      • Astma och allergi
        • Om allergier
    • Rörelsehinder
      • Rörelsehinder förskola
      • Rörelsehinder skola
      • Rörelsehinder vuxenutbildning
      • Urval av litteratur, rapporter och länkar
    • Språkstörning
      • Aktuellt inom området
      • Språkstörning tillsammans med andra svårigheter
      • Det handlar inte alltid om en språkstörning
      • Tips för undervisningen
      • Läromedel för elever med språkstörning
      • Mer om språkstörning
    • Synnedsättning
      • Kategorier av synnedsättning
      • Uppsatser inom synområdet
    • Utvecklingsstörning
      • Studiepaket Utvecklingsstörning
  • Stöd
    • Specialpedagogiskt stöd
      • Språklig och kulturell mångfald
      • Språk och kommunikation
        • Punktskrift
          • Uppsatser i ämnet punktskrift
        • Alternativ och kompletterande kommunikation
          • Manuell och kroppsnära AKK
            • Naturliga reaktioner och signaler
            • Tecken som AKK
          • Grafisk AKK
            • Konkreta föremål
            • Bilder
            • Piktogram
            • Bliss
            • Bokstäver
          • Litteratur om AKK
          • AKK och flerspråkighet
          • Studiepaket: AKK
        • Teckenspråk
          • Tvåspråkighet
            • Videoföreläsningar
      • Läsa och skriva
        • Strukturerad fonem- grafemkoppling
      • Matematik
        • Matematik förskola
        • Matematik förskoleklass
        • Matematik fritidshem
        • Matematik grundskola
        • Matematik gymnasieskola
        • Matematik vuxenutbildning
      • Fysisk aktivitet
      • Digitalt lärande
        • Stöd med it
          • Läsa med it
          • Räkna med it
          • Skriva med it
          • Digitala verktyg
            • Alternativa tangentbord
            • Appar
              • Tips om appar
              • Stöd vid val av appar
            • E-böcker
            • Interaktiva skrivtavlor
            • Ordböcker och lexikon
            • Plattor i undervisningen
            • Punktskriftsskärm
            • Skanner och OCR
            • Stavningskontroll
            • Talsyntes
            • Mobil
            • Anpassningar i Word
            • Översättning
        • Roller och ansvar
          • Skolledare
          • Pedagog
          • Specialpedagog
          • Tekniker
        • Tillgänglig it-miljö
          • Operativsystem
          • Webbplatser
        • Skoldatatek
        • Rätt verktyg gör skillnad
    • Bidrag
      • Skolor och förskolor
        • Regionala utbildningsinsatser
        • Särskild undervisning på sjukhus
        • Utvecklingsprojekt
          • Bidrag till utvecklingsprojekt
            • Statsbidrag förskola
            • Statsbidrag grundskola
            • Statsbidrag gymnasieskola
            • Statsbidrag vuxenutbildning
        • Viktiga tidpunkter
        • Ansökan om SIS-medel
      • Universitet och högskola
        • Viktiga tidpunkter
        • Ansökan om särskilt utbildningsstöd
      • Teckenspråksutbildning för vissa föräldrar -TUFF
        • Viktiga tidpunkter
        • Sök bidrag för TUFF
        • Person- och kursregister TUFF
      • Folkhögskola
        • Särskilt utbildningsstöd
        • Förstärkningsbidrag
        • Viktiga tidpunkter
        • Sök bidrag
      • Privatpersoner
        • Bidrag ur stiftelser
          • Bidrag ur stiftelser för personer som är döva eller har en hörselnedsättning
            • Manillaskolans samstiftelser 1-3
          • Bidrag ur stiftelser för personer med synnedsättning
        • Bidrag vid vissa korta kurser
          • Söka bidrag
        • Bidrag för särskild utbildning för vuxna
          • Söka bidrag
      • Omvårdnadsinsatser Rh-anpassad utbildning
        • Huvudmän för omvårdnad
        • Viktiga tidpunkter
        • Ansökan och redovisning
      • Läromedels­producenter
    • Fråga en rådgivare
      • Frågor och svar
      • Ställ en ny fråga
      • Veckans filmade fråga
        • Vilka fler anpassningar kan jag göra?
        • Vad kan man få för stöd för elever med selektiv mutism?
        • Läromedel för elev på särvux som är analfabet?
        • Hur tänker ni kring extra anpassningar?
        • Hur ser ni på skillnaden mellan läsförståelse och hörförståelse?
        • Vi behöver ett bättre kommunikations­språk med en elev
    • Lagar och rättigheter
      • Bedömning och betyg
        • Grundsärskola, gymnasiesärskola och särskild utbildning för vuxna
      • Rätt till anpassningar och särskilt stöd
      • Åtgärdsprogram
      • Barnets rättigheter
      • Garantin för tidigt stöd
        • Konferenser om Garantin för tidiga stödinsatser
        • Om garantin för tidigt stöd
        • Material
      • Rättigheter för personer med funktions­nedsättning
    • Tillgänglighet, delaktig­het och inkludering
      • Tillgänglighet
        • Tillgänglighets­modell
          • Förutsättningar för lärande
          • Pedagogisk miljö
          • Social miljö
          • Fysisk miljö
        • Värderingsverktyget som stöd
        • Arbetet med barn och elever
        • Stöd och inspiration
        • Ljudmiljö
          • Så skapar du bra ljudmiljö
          • Vad säger lagen?
          • Fördjupning om ljud
          • Länkar och tips
      • Delaktighet
        • Barn och elevers rätt att uttrycka sin mening
      • Inkludering
    • Elevhälsa
      • Att främst arbeta förebyggande och hälsofrämjande
      • Samverkan
      • Skolans systematiska elevhälsoarbete
      • Stödmaterial elevhälsa
      • Vidare läsning
    • Forskning och utveckling
      • Utvecklingsarbeten
      • Internationella kontakter och European Agency
        • Organisation och kontakter
    • För dig som är elev
      • Dina rättigheter
        • Delaktighet
        • Anpassningar i skolan
      • Vem bestämmer?
        • Vad säger lagen?
      • Vem kan hjälpa?
        • Elevhälsan
        • Diskriminering
      • Bra exempel och förebilder
    • Stödmaterial och studiepaket
      • DATE lärmaterial
      • Studiepaket AKK
      • Studiepaket NPF
      • Studiepaket utvecklings­störning
      • Studiepaket vuxen
      • Stödmaterial elevhälsa
      • Stödmaterial extra anpassningar
      • Stödmaterial förskola
      • Stödmaterial hörselnedsättning
      • Särskilt stöd till nyanlända elever
  • Läromedel
    • Gå till Hitta läromedel - en söktjänst för läromedel
    • Köp läromedel här
    • Läromedelsutveckling
      • Produktion av läromedel på teckenspråk
      • Produktion av anpassade läromedel
      • Föreslå nya läromedel
    • Utställningar
      • Göteborg
      • Härnösand
      • Kalmar
      • Linköping
      • Västerås
      • Växjö
    • Punktskrift
      • Att läsa med synnedsättning
      • Pedagogisk anpassning
      • Bildbeskrivningar
      • Tryckt punktskrift
      • Svällpappersbilder
      • E-böcker
      • Fonetik i anpassade läromedel
      • Formler och matematik i e-böcker
    • Pictogram
    • Ritade tecken
    • Bliss
    • För läromedelsproducenter
  • Kurser & aktiviteter
    • Sök bland alla kurser och aktiviteter
    • Kurser
      • För barn och elever
        • Teckenspråk för syskon och barn till döva
        • Elever med synnedsättning
          • Elevkurser
          • Idrottsarrangemang
            • Vinteridrottshelg
            • Idrottshelg
              • Showdown
              • Elektronskytte
              • Friidrott
              • Goalboll
          • Kommunikations- och dataläger
        • Elever som är döva eller har hörselnedsättning
          • Kristinaskolan Härnösand
          • Vänerskolan Vänersborg
          • Östervångsskolan Lund
      • För föräldrar
        • Föräldrakurser
        • Döv och hörsel
        • Dövblind
        • Syn
        • Teckenspråks­utbildning
          • Här finns TUFF
            • Barnomsorg vid TUFF
    • Möta elever med blindhet
    • Nätbaserade kurser
      • Specialpedagogik för lärande
    • Konferenser
      • Konferens­dokumentation
        • Inspirationsdag tidig AKK
        • Rektor med vetande 2018
        • Dokumentation från Rektor med vetande, Växjö 2017
        • Lyckas i lärandet
    • Tematräffar
    • Webbseminarier
      • Tidigare webbseminarier
    • Nätverksträffar
    • Digitala mötesplatser
    • Nyheter
    • Kalendern
    • Specialpedagogiska skolmyndigheten i Almedalen
    • Skolchefsdialog
      • Material från skolchefsdialoger
  • Skolalternativ
    • Undervisning i specialskola
      • Ansökan till specialskola
        • Ansökan till förskoleklass vid specialskola
        • Ansökan till deltidsutbildning
        • Ansökan till fritidshem
        • Blanketter och handlingar för ansökan till specialskola
        • Vad händer efter ansökan
        • Vanliga frågor och svar om ansökan och specialskola
      • För elev som är döv eller har hörsel-nedsättning
      • För elev som är döv eller har hörsel­nedsättning i kombination med utvecklingsstörning
      • För elev med medfödd eller tidigt förvärvad dövblindhet
      • För elev med grav språkstörning
      • För elev med synnedsättning och ytterligare funktionsnedsättning
      • Om våra specialskolor
        • Kvalitetsarbete på våra skolor
        • Två språk
        • Boende
        • Förskoleklass
        • Fritidshem
        • Elevresor
        • Elevhälsa
        • Elevförsäkring
        • Plan mot diskriminering och kränkande behandling
        • Lämna synpunkter och klagomål
    • Lär dig svenskt teckenspråk
      • Fjärr­undervisning i tecken­språk
        • Vanliga frågor om fjärrundervisning
      • Teckenspråk för elever som är döva eller har en hörselnedsättning
      • Teckenspråk för syskon och barn till döva
        • Elever berättar
        • Boende och resor
        • Modersmål eller inte?
        • Ansökan
      • Teckenspråksutbildning för föräldrar
    • Undervisning i kommunal och fristående skola
    • Våra skolor
      • Birgittaskolan
        • Att vara elev på Birgittaskolan
          • Fritid
          • Elevhälsa
          • Boende
        • Birgittaskolans tillgängliga lärmiljö
        • Besök oss
          • Familjebesök
          • Inskolning
          • Prova på
        • Om Birgittaskolan
      • Ekeskolan
        • Att vara elev på Ekeskolan
          • Fritid
          • Boende
          • Elevhälsa
          • Skolmat
        • Ekeskolans tillgängliga lärmiljö
          • Digitalt lärande
        • Besök oss
          • Prova på
        • Om Ekeskolan
          • Miljöarbete
          • Skolans historia
      • Hällsboskolan Kungsholmen
        • Att vara elev på Hällsboskolan Kungsholmen
          • Fritidshem
          • Elevhälsa
          • Boende
        • Tillgänglig skola
        • Besök oss
          • Inskolning
        • Om Hällsboskolan Kungsholmen
      • Hällsboskolan Mälarhöjden
      • Hällsboskolan Umeå
        • Undervisning och lärmiljö
        • Elevhälso­teamet
        • Fritidshem
        • Boende
        • Resor
        • Ansökan och antagning
        • Inskolning
      • Kristinaskolan
        • Att vara elev på Kristinaskolan
          • Deltids- och fjärrundervisning i teckenspråk
          • Fritid
          • Boende
          • Elevhälsa
        • Tillgänglig skola
        • Besök oss
          • Miljöbesök
          • Inskolning
          • Prova på
        • Om Kristinaskolan
      • Manillaskolan
        • Att vara elev på Manillaskolan
          • Fritidsverksamhet i en tvåspråkig miljö
          • Elevhälsa
          • Boende
        • Manillaskolans tillgängliga lärmiljö
        • Manillaskolans anpassade lokaler
        • Besök oss och prova på Manillaskolan
        • Om Manillaskolan
          • Skolans historia
      • Vänerskolan
        • Att vara elev på Vänerskolan
          • Fritid
          • Boende
          • Elevhälsa
          • Skolmat
        • Tillgänglig skola
          • Hörselteknik
          • Digitalt lärande
          • Visuell tillgänglighet
        • Besök oss
          • Prova på
          • Inskolning
        • Om Vänerskolan
          • Skolans miljöarbete
          • Temadagar och läger
          • Skolans historia
      • Åsbackaskolan
        • Att vara elev på Åsbackaskolan
          • Fritid
          • Boende
          • Elevhälsa
        • Tillgänglig skola
        • Besök oss
        • Om Åsbackaskolan
          • Skolans historia
      • Östervångsskolan
        • Barnrättsperspektiv på Östervångsskolan
        • Att vara elev på Östervångsskolan
          • Fritid
          • Boende
          • Elevhälsa
        • Tillgänglig skola
        • Besök oss
          • Prova på
        • Om Östervångsskolan
          • Skolans historia
            • Viktiga årtal i skolans historia
    • Efter grund- och specialskolan
      • Riksgymnasium för elev med hörselnedsättning
      • Riksgymnasier för elev med rörelsehinder
        • Så ansöker du
          • Mer information om antagningskriterier
      • Om boende för elever
      • Studera på högskola
      • Söka jobb
    • Läroplaner, kursplaner och kunskapskrav
  • Om oss
    • Kontakta oss
      • Huvudkontor
      • Statsbidrag
      • Läromedelsavdelningen
      • Resurscenter
      • Läromedelsutställningar
      • Regionalt stöd
      • Nationella specialskolor
      • Regionala specialskolor
    • Om webbplatsen
      • Kakor
      • Hantering av personuppgifter
      • Lyssna
      • Lättläst svenska
      • Teckenspråk
    • Organisation och uppdrag
      • Regleringsbrev och instruktion
      • Organisation
        • Generaldirektör
        • Ledningsgrupp
        • Verksamhetsområde Specialskola
        • Verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd
        • Verksamhetsområde Kunskapsutveckling
        • Verksamhetsområde Stöd och styrning
      • Nämnden för mottagande i specialskolan och för Rh-anpassad utbildning
      • Remissvar
      • Miljö
      • Återrapportering
    • Nyhetsbrev
      • Prenumerera på våra nyhetsbrev
      • Hjälp med konton
    • Pressrum
      • Pressmeddelanden
      • Pressbilder
      • Talespersoner
      • Kontaktpersoner
      • Logotyp
        • Regler för logotypens användande
        • Färgguide
        • Specialskolornas logotyper
    • Sociala medier
    • Frukostseminarier
    • Publikationer
      • Tidningen Lika värde
      • Prenumerera på Lika värde
        • Behandling av personuppgifter
    • Insynsråd, intresseråd, föräldraråd och ungdomsnätverk
      • Insynsråd
      • Nationella Intresserådet
        • Intresseorganisationer
      • Nationella Föräldrarådet
      • Ungdomsnätverket
    • Samverkan och projekt
      • Samverkan för obruten skolgång för placerade barn och unga
        • SAMS - samverkan för obruten skolgång för placerade barn
        • SiSam - en samverkansmodell för placerade barn i ungdomshem
      • Samverkan med MTM
      • Strategi för funktionshinders­politiken
      • Samverkan med Skolverket
        • Specialpedagogik för lärande
          • För rektorer och handledare
          • Planera och organisera för insatsen
          • Nya moduler hösten 2018
            • Tillgängligt lärande med digitala verktyg
          • Material
    • Upphandlingar
      • Att vara leverantör till oss
    • Fakturafrågor
      • Elektroniska fakturor
      • Kostnader för boende och habilitering vid Rh-anpassad utbildning
    • Bloggen
    • Skolnet
      • Frånvaroanmälan
      • Avboka elevresa
    • Jobba hos oss
      • Vårt erbjudande till medarbetare
      • Tillsatta tjänster
    • English
      • The Swedish education system
        • Municipality level
        • The National Agency for Special Needs Education and Schools
        • The Swedish Schools Inspectorate
        • The National Agency for Education
        • Ministry of Education and Research
        • Laws and rights in Swedish schools
          • Work Environment Act
          • Language Act
          • Discrimination Act
          • Definition of special educational needs
          • Special needs education (SNE) in Sweden
      • Our mission and role
        • Special needs support
        • Accessible teaching materials
        • Funding
        • Special needs schools
      • International co-operation in special needs education
      • Contact
    • Other languages
      • Af-somaali (Somaliska)
        • Nidaamka waxbarashada ee Swiidhishka
        • Hawsheenna
          • Taageero xagga habka waxbaridda gaarka ah
          • Qalabka waxbarashada ee la heli karo
          • Kaalmo dhaqaale oo xagga dowladda ah
          • Dugsiyadeenna gaarka ah
        • La xiriir
      • العربية (arabiska)
        • نظام التعليم السويدي
        • مهمتنا
          • الدعم التربوي الخاص
          • الوسائل التعليمية المتوفرة
          • المساعدات الحكومية
          • مدارسنا الخاصة
        • الاتصال
      • دری (Dari)
        • سیستم آموزشی سویدنی
        • مأموریت ما
          • کمک تعلیمی و تربیتی مخصوص
          • مواد درسی دردسترس موجود
          • کمک مالی دولتی
          • مکاتب مخصوص ما
        • تماس
      • Español (Spanska)
        • El sistema educacional sueco
        • Nuestra misión
          • Apoyo pedagógico especial
          • Medios educativos disponibles
          • Subsidios estatales
          • Nuestras escuelas especiales
        • Contacto
      • Français (Franska)
        • Le système éducatif suédois
        • Notre mission
          • Aide pédagogique spécialisée
          • Matériel pédagogique disponible
          • Subventions de l’État
          • Nos écoles spécialisées
        • Contact
      • ייִדיש (Jiddisch)
        • די שװעדישע אויסבילדונג-סיסטעם
        • אונדזער אַרבעט
          • אונטערשטיצונג דורך דער ספּעציעלער פּעדאַגאָגיע
          • צוטריטלעכע לערן-ביכער
          • מלוכישע געלט
          • אונדזערע ספּעציעלע שולעס
        • קאָנטאַקט
      • Kurmancî (Kurmanji)
        • Sîstema xwendinê ya swêdî
        • Wezîfeya me
          • Alîkarîya perwerdehî ya taybetî
          • Alavên hînkirinê yên berdest
          • Alîkarîya dewletê
          • Xwendingehên me yên taybetî
        • Têkilî
      • Meänkieli
        • Ruottalainen koulutussysteemi
        • Meän tehtävä
          • Spesiaalipedagookinen tuki
          • Oppimateriaalit saatavissa
          • Valtionavustus
          • Meän spesiaalikoulut
        • Kontakti
      • پښتو (Pashto)
        • د سویډن د زده کړو سیستم
        • زمونږ وظیفه
          • مخصوصی ښوونیزی او روزنییزی مرستی
          • په لاس رسی کی د زده کړو مواد
          • دولتی اقتصادی مرسته
          • زمونږ مخصوص مکتبونه
        • تماس
      • فارسى (Persiska)
        • سامانه آموزش سوئد
        • مأموريت ما
          • حمایت آموزش ویژه
          • وسایل آموزشی در دسترس
          • کمک هزینه دولتی
          • مدارس ویژه ما
        • تماس
      • Polski (Polska)
        • Szwedzki system kształcenia
        • Nasza misja
          • Wsparcie w dziedzinie pedagogiki specjalnej
          • Dostępne materiały dydaktyczne
          • Pomoc publiczna
          • Nasze szkoły specjalne
        • Kontakt
      • Romani
        • Šveditsko edukatsiako systemo
        • Amari misia
          • Specialpedagogično žutipe
          • Te avel sitčarimaske materialura
          • Ekonomiaki žutipe khatar o them (statsbidrag)
          • Amare specialne školi
        • Kontakto
      • Sámegiella (Nordsamiska)
        • Ruoŧa oahpahussystema
        • Min bargu
          • Spesiálapedagogalaš doarjja
          • Oahpponeavvut mat leat fállamis
          • Stáhtadoarjja
          • Min spesiálaskuvllat
        • Oktavuohta
      • کوردی سۆرانی (Sorani)
        • سیستهمی خوێندنی سویدی
        • ئهرکی ئێمه
          • پشتگیری فێرکاری تایبهتی
          • كهرهستهی خوێندنی بەردەست
          • کۆمهکی دهوڵهت
          • خوێندنگا تایبهتییهکانی ئێمه
        • پێوهندی
      • Srpski (Serbiska)
        • Švedski obrazovni sistem
        • Naš zadatak
          • Specijalno-pedagoška podrška
          • Dostupna nastavna sredstva
          • Državni dodatak
          • Naše specijalne škole
        • Kontakt
      • Suomeksi (Finska)
        • Ruotsalainen koulujärjestelmä
        • Tehtävämme
          • Erityispedagoginen tuki
          • Saavutettavat opetusvälineet ja oppimateriaalit
          • Valtionavustukset
          • Erityiskoulumme
        • Yhteydenotot
      • Şurayt (Syrianska)
        • Bu Swed sistam lu ylofo
        • Muhëmme d këtlan
          • Cëwono cam pedagogi-xaş
          • Kṯowe mnasbe lë ylofo
          • Cëwono d kobo dawle b kalla
          • Madrašyoṯo xaş d këtlan
        • Sumu acmayna calaqa
      • ภาษาไทย (Thailändska)
        • ระบบการศึกษาของสวีเดน
        • งานของเรา
          • การช่วยเหลือด้านความเชี่ยวชาญทางการศึกษาพิเศษ
          • อุปกรณ์การเรียนการสอน
          • เงินช่วยเหลือจากรัฐ
          • โรงเรียนการศึกษาพิเศษของเรา
        • ติดต่อ
      • ትግርኛ (Tigrinska)
        • ናይ ሽወደን ስርዓተ ትምህርቲ
        • ናትና ዕማም
          • ሓገዝ ፍሉይ ስነ ምምህርና
          • ክርከቡ ዝኽእሉ ናውቲ ምህሮ
          • መንግስታዊ ቍጠባዊ ሓገዝ
          • ፍሉያት ኣብያተ ትምህርትና
        • ርክብ
      • اردو (Urdu)
        • سویڈش تعلیمی نظام
        • ہمارا مشن
          • خاص تعلیمی تعاون
          • دستیاب تدریسی مواد
          • سرکاری گرانٹس
          • ہمارے خاص اسکول
        • رابطہ کریں
  1. Start
  2. Kontakter

v

Om oss

  • Kontakta oss
  • Organisation och uppdrag
  • Nyhetsbrev
  • Samverkan och projekt
  • Tidningen Lika värde

Om webbplatsen

  • Kakor (Cookies)
  • Lyssna
  • Lättläst svenska
  • GDPR, dataskyddsförordningen
  • Sidor på teckenspråk

Press

  • Pressrum
  • Pressmeddelanden
  • Pressbilder
  • Kontaktpersoner
  • Logotyp

Våra webbplatser

  • Hitta läromedel
  • Skolnet
  • Fortbildning
  • Värderingsverktyget
  • Webbutiken

Följ spsm

SPSM på Facebook SPSM på Twitter SPSM på Youtube SPSM på Instagram Följ oss på Linkedin

Kontakta oss

Telefon: 010 473 50 00

Texttelefon: 010 473 68 00

Fax: 010 473 66 42

E-post: spsm@spsm.se

Specialpedagogiska skolmyndigheten