Hoppa till innehåll
SPSM.se
  • Talande webb
  • Other languages
  • Logga in
På SPSM:s webbplats används webbkakor bland annat för att underlätta ditt besök. Webbkakor som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera har redan sparats i din dator och försvinner när du stänger din webbläsare. Läs mer om webbkakor på spsm.se
Specialpedagogiska Skolmyndigheten
  • {{ahit.Query}}
  • Funktionsnedsättning Visa/dölj undersidor till Funktionsnedsättning
  • Stöd Visa/dölj undersidor till Stöd
  • Läromedel Visa/dölj undersidor till Läromedel
  • Kurser och aktiviteter Visa/dölj undersidor till Kurser och aktiviteter
  • Skolalternativ Visa/dölj undersidor till Skolalternativ
  • Om oss Visa/dölj undersidor till Om oss
  • Funktionsnedsättning
    • Döv eller nedsatt hörsel
      • Undervisning på distans för elever och vuxenstuderande som kommunicerar på svenskt teckenspråk
      • Undervisning på distans för elever och vuxenstuderande med hörselnedsättning
      • Döv eller nedsatt hörsel i kombination med ytterligare funktions­nedsättningar
        • Undervisning på distans för elever med hörselnedsättning eller dövhet i kombination med ytterligare funktionsnedsättning
        • Pedagogiska konsekvenser
        • Lärmiljö
      • Kommunikation
      • Tekniska hjälpmedel
      • Tillgänglighet
      • Tvåspråkighet och specialskola
      • Stöd för elev med hörselnedsättning
      • Visuell miljö
      • Vidare läsning
      • Tvåspråkig teckenspråkig läs- och skrivutveckling - ett material för lärare i specialskolans F-4.
    • Dövblindhet, kombinerad syn- och hörselnedsättning
      • Dövblindhet vid undervisning på distans
      • Samspel och kommunika­tion vid dövblindhet
      • Digitala verktyg
      • Lärande och social utveckling
      • Nordiska definitionen av dövblindhet
      • Orsaker till dövblindhet
      • Filmer om dövblindhet
      • Simulatorer för dövblindhet
      • Litteratur och uppsatser om dövblindhet
    • Läs- och skrivsvårigheter/dyslexi
      • Pedagogisk utredning av läs- och skrivsvårigheter/dyslexi
        • Litteraturlista
      • Läs- och skrivträning
      • Flerspråkig kartläggning av avkodning och läsning
      • Konsekvenser för eleven
      • Länkar om läs- och skrivsvårigheter/dyslexi
      • Avhandlingar inom dyslexi och läs- och skrivsvårigheter
    • Neuro­psykiatriska funktions­nedsättningar (NPF)
      • Vad är neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF)
      • Adhd och autism - förmågor och förutsättningar för lärande
      • Pedagogik och förhållningssätt
      • Tydliggörande pedagogik
      • Elever med särskild begåvning och NPF
      • Litteraturlista, forskning och rapporter
      • Studiepaket: NPF
    • Matematik­svårigheter
      • Pedagogiska strategier
      • Kartläggning och utredning
    • Medicinska funktionsnedsättningar
      • Epilepsi
        • När du undervisar en elev med epilepsi
      • Diabetes
      • Hjärtsjukdom
      • Astma och allergi
        • Om allergier
    • Rörelsehinder
      • Rörelsehinder förskola
      • Rörelsehinder skola
      • Rörelsehinder vuxenutbildning
      • Urval av litteratur, rapporter och länkar
    • Språkstörning
      • Undervisning på distans vid språkstörning
      • Språkstörning tillsammans med andra svårigheter
      • Det handlar inte alltid om en språkstörning
      • Tips för undervisningen
      • Läromedel för elever med språkstörning
      • Mer om språkstörning
    • Synnedsättning
      • Synnedsättning vid undervisning på distans
      • Kategorier av synnedsättning
      • Filmer och övrigt metodmaterial om synnedsättning
        • Synnedsättning - filmer om digitala verktyg
        • Synnedsättning - filmer om matematik
        • Synnedsättning - filmer om förskolan
      • Uppsatser inom synområdet
    • Utvecklingsstörning, intellektuell funktionsnedsättning
      • Undervisning på distans för elever med intellektuell funktions­nedsättning
      • Studiepaket Utvecklingsstörning
  • Stöd
    • Undervisning på distans
      • Undervisning
        • Konkreta råd om undervisning på distans
        • Läs- och skrivstöd vid undervisning på distans
        • Upprätthålla relationer
        • Utomhus­under­visning som en del i distans­undervisningen
        • Förskola
      • Verksamhet och organisation
        • Elevhälsans roll
        • Till dig med ansvar för utbildnings­verksamhet
          • Frågor och svar från webbinarium
        • Skoldatatek och liknande verksamheter
      • Tips till vårdnadshavare
      • Forskning, frågor, länkar och tips
        • Forskning och rapporter om distansundervisning
        • Frågor och svar om undervisning på distans
        • Verktyg och länkar som stöd vid undervisning på distans
        • Filmade tips om undervisning på distans
    • Specialpedagogiskt stöd
      • Nyanlända elever
      • Språk och kommunikation
        • Punktskrift
          • Uppsatser i ämnet punktskrift
        • Alternativ och kompletterande kommunikation
          • Manuell och kroppsnära AKK
            • Naturliga reaktioner och signaler
            • Tecken som AKK
          • Grafisk AKK
            • Konkreta föremål
            • Bilder som kommunikation
            • Piktogram
            • Bliss
            • Bokstäver
          • Litteratur om AKK
          • AKK och flerspråkighet
          • Studiepaket: AKK
        • Svenskt teckenspråk
          • Teckenspråkets dag 14 maj
          • Tvåspråkighet
            • Videoföreläsningar
      • Läsa och skriva
        • Strukturerad fonem- grafemkoppling
      • Matematik
        • Matematik förskola
        • Matematik förskoleklass
        • Matematik fritidshem
        • Matematik grundskola
        • Matematik gymnasieskola
        • Matematik vuxenutbildning
      • Rörelse och fysisk aktivitet
        • Roller och ansvar
        • Lärmiljöer att uppmärksamma
        • Förskolan
        • Skolan
          • Ämnet idrott och hälsa
            • Aktivitetshjul
            • Betyg och bedömning
            • Elevers röster
          • Ämnesområdet motorik
          • Fritidshemmet
        • Avhandlingar, vetenskapliga artiklar och rapporter
      • Digitalt lärande
        • Utveckla digital kompetens
        • Digital lärmiljö
          • Tillgänglighet i operativsystem
          • Tillgänglighet på webbplatser
        • Stöd med digitala verktyg
          • Att välja digitala verktyg
          • Individuella inställningar
          • Läsa med digitala verktyg
          • Skriva med digitala verktyg
          • Räkna med digitala verktyg
          • Kommunicera med digitala verktyg
          • Planera och strukturera med digitala verktyg
        • Roller och ansvar
        • Skoldatatekens stöd
        • Filmer om digitalt lärande
      • Förfrågningsformulär
    • Bidrag
      • Skolor och förskolor
        • Regionala utbildningsinsatser
        • Särskild undervisning på sjukhus
        • Utvecklingsprojekt
          • Utvecklingsprojekt för barn och elever med funktionsnedsättning
            • Inspirerande exempel
              • Statsbidrag förskola
              • Statsbidrag grundskola
              • Statsbidrag gymnasieskola
              • Statsbidrag vuxenutbildning
          • Utvecklingsprojekt för barn och elever med synnedsättning eller blindhet
          • Utvecklingsprojekt kopplade till kurs inom vuxenutbildningen
      • Universitet och högskola
        • Så här ansöker du
      • Teckenspråksutbildning för vissa föräldrar -TUFF
        • Viktiga tidpunkter
        • Så här ansöker du
        • Person- och kursregister
      • Folkhögskola
        • Särskilt utbildningsstöd
          • Bidrag till utvecklingsprojekt
            • Utvecklingsprojekt 2018
            • Utvecklingsprojekt 2017
            • Utvecklingsprojekt 2016
            • Utvecklingsprojekt 2015
          • Frågor och svar
        • Förstärkningsbidrag
        • Viktiga tidpunkter
        • Så här ansöker du
      • Privatpersoner
        • Bidrag ur stiftelser
        • Bidrag vid vissa korta kurser
          • Så här ansöker du
        • Bidrag för vuxna som får särskild utbildning på komvux
          • Viktiga tidpunkter för utbetalning
          • Så här ansöker du
      • Omvårdnadsinsatser rörelse­hinder­anpassad utbildning
        • Huvudmän för omvårdnad
        • Viktiga tidpunkter
        • Så här ansöker du
      • Läromedels­producenter
    • Fråga en rådgivare
      • Frågor och svar
      • Ställ en ny fråga
      • Filmade frågor och svar
        • Vilka läromedel ska vi välja?
        • Finns det något typsnitt som är lättare att ta till sig än andra?
        • Vilka fler anpassningar kan jag göra?
        • Vad kan man få för stöd för elever med selektiv mutism?
        • Läromedel för elev på särvux som är analfabet?
        • Hur tänker ni kring extra anpassningar?
        • Vi behöver ett bättre kommunikations­språk med en elev
        • Vi söker material för att arbeta med spegelvändningar
        • Jag skulle vilja veta mer om träning av arbetsminnet
        • Vad innebär en pedagogisk utredning?
        • Vem har rätt att göra en dyslexiutredning?
        • Hur kan en elev med adhd eller Aspergers syndrom visa sina kunskaper?
        • Hur kan man avgöra om en elev har en språkstörning?
        • Hur kan vi hjälpa en pojke som inte kommunicerar med vuxna?
        • Finns det något teknikstöd för en vuxenstuderande med adhd?
    • Lagar och rättigheter
      • Bedömning och betyg
        • Grundsärskola, gymnasiesärskola och komvux som särskild utbildning
      • Rätt till anpassningar och särskilt stöd
      • Åtgärdsprogram
      • Garantin för tidigt stöd
        • Stöd i arbetet med garantin
          • Dialogduk för garantin
          • Organisera arbetet
          • Specialpedagogiska frågor
          • Podden Lika värde om garantin
          • Stödinsatser i utbildningen
        • Bakgrund till garantin
      • Barnets rättigheter
      • Rättigheter för personer med funktions­nedsättning
      • Hjälpmedel för barn och elever med funktionsnedsättning
    • Tillgänglighet, delaktig­het och inkludering
      • Tillgänglighet
        • Tillgänglighets­modell
          • Förutsättningar för lärande
          • Pedagogisk miljö
          • Social miljö
          • Fysisk miljö
        • Värderingsverktyget som stöd
        • Arbetet med barn och elever
        • Stöd och inspiration
        • Ljudmiljö
          • Så skapar du bra ljudmiljö
          • Vad säger lagen?
          • Fördjupning om ljud
          • Länkar och tips
      • Delaktighet
        • Delaktighetsmodellen
        • Barn och elevers rätt att uttrycka sin mening
      • Inkludering
    • Internationella kontakter och European Agency
      • Organisation och kontakter
      • Pågående projekt
    • Elevhälsa
      • Att främst arbeta förebyggande och hälsofrämjande
      • Samverkan för elevhälsa
      • Systematisera skolans elevhälsoarbete
      • Stödmaterial elevhälsa
      • Vidare läsning
    • Forskning och utveckling
      • Våra skrifter och lägesrapporter
      • Aktuellt om forskning
      • Avhandlingar
      • Vad är vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet?
    • För dig som är elev
      • Dina rättigheter
        • Delaktighet för dig som elev
        • Anpassningar i skolan
      • Vem bestämmer?
        • Vad säger lagen?
      • Vem kan hjälpa?
        • Elevhälsan
        • Diskriminering
      • Bra exempel och förebilder
    • För dig som är vårdnadshavare
    • Lovskola
    • Stödmaterial och studiepaket
      • DATE lärmaterial
      • Mentorshandboken
      • Studiepaket AKK
      • Studiepaket Läs- och skrivsvårigheter F–3
      • Studiepaket NPF
      • Studiepaket placerade barn
      • Studiepaket språkstörning
      • Studiepaket utvecklings­störning
      • Studiepaket vuxen
      • Stödmaterial elevhälsa
      • Stödmaterial förskola
      • Stödmaterial hörselnedsättning
      • Stödmaterial matematiksvårigheter
      • Särskilt stöd till nyanlända elever
  • Läromedel
    • Söktjänsten Hitta läromedel
    • Beställ läromedel från Webbutiken
    • Läromedelsutveckling
      • Produktion av läromedel på teckenspråk
      • Produktion för elever med utvecklings­störning, NPF, tal- och språk­svårigheter eller rörelsehinder
      • Produktion av anpassade läromedel
      • Lämna förslag på nytt läromedel
      • Referensperson till vår läromedels­utveckling
    • Punktskrift
      • Att läsa med synnedsättning
      • Pedagogisk anpassning
      • Bildbeskrivningar
      • Tryckt punktskrift
      • Svällpappersbilder
      • E-böcker
      • Fonetik i anpassade läromedel
      • Formler och matematik i e-böcker
    • Inspiration ämnesområden
      • Estetisk verksamhet
      • Kommunikation
      • Motorik
      • Vardagsaktiviteter
      • Verklighetsuppfattning
      • Annan inspiration
    • Pictogram
    • Ritade tecken
    • Bliss
    • För läromedelsproducenter
    • Nytt om läromedel
  • Kurser och aktiviteter
    • Sök bland alla kurser och aktiviteter
    • Kurser
      • För barn och elever
        • Teckenspråk för syskon och barn till döva
        • Elever med synnedsättning
          • Idrottsarrangemang
            • Idrottshelg
              • Aktiviteter under idrottshelgen
        • Elever som är döva eller har hörselnedsättning
          • Kristinaskolan Härnösand
          • Vänerskolan Vänersborg
      • För föräldrar
        • Syn
        • Teckenspråks­utbildning
          • Här finns TUFF
            • Barnomsorg vid TUFF
      • Möta elever med blindhet
    • Nätbaserade kurser
      • Specialpedagogik för lärande
    • Konferenser
      • Specialpedagogikens dag - Autism i skolan 10 mars 2021
      • Hörselnedsättning och kognition - digital konferens 18 mars 2021
      • Konferens­dokumentation
    • Tematräffar
    • Frukost- och lunchseminarier
      • Lunchseminarium 12 februari om idrott och hälsa
      • Utbildningsminister Anna Ekström gästar lunchseminarium
      • Fungerande skolgång för placerade barn och unga
      • Ortens betydelse för likvärdigheten i skolan
      • Hur främjar vi närvaro och förebygger frånvaro i skolan bland elever med funktions­nedsättning?
      • Psykisk hälsa – hur hjälper vi unga med funktionsnedsättning i skolan som inte mår bra?
      • Vad säger elever med funktionsnedsättning om trygghet, arbetsro och studiemotivation?
      • Hur viktiga är digitala verktyg i skolan för elever med funktionsnedsättning?
    • Webbinarier
      • Inspelade webbinarier
    • Nätverksträffar
    • Digitala mötesplatser
    • Nyheter
    • Kalendern
    • Almedalen
      • Almedalen 2018
      • Almedalen 2019
    • Skolchefsdialog
      • Material från skolchefsdialoger
  • Skolalternativ
    • Undervisning i specialskola
      • Boende
      • Fritidshem
      • Elevresor
      • Elevhälsa
      • Elevförsäkring
      • Lämna synpunkter och klagomål
      • Skolmåltider i specialskolan
      • Anmäla oro för ett barn
    • Ansökan till specialskola samt till förskoleklass vid specialskola
      • Ansökan till deltidsutbildning
      • Ansökan till fritidshem
      • Blanketter och handlingar för ansökan till specialskola samt till förskoleklass vid specialskola
      • Vad händer efter ansökan
      • Vanliga frågor och svar om ansökan, specialskola och förskoleklass vid specialskola
    • Specialskolans målgrupper
      • För elev som är döv eller har hörselnedsättning
        • Två språk
      • För elev med medfödd eller tidigt förvärvad dövblindhet
      • För elev med grav språkstörning
        • Hällsboskolans lärmiljöer
      • För elev som är döv eller har hörsel­nedsättning i kombination med utvecklingsstörning, intellektuell funktionsnedsättning
      • För elev med synnedsättning och ytterligare funktionsnedsättning
      • Elever och vårdnadshavare om specialskolan
    • För dig som är vårdnadshavare
      • Kurser för anhöriga
    • För dig som är stödperson
    • För dig som är potentiell medarbetare
      • Möt våra medarbetare som arbetar i våra specialskolor
      • Jobba hos oss på specialskola
    • Stöd till dig som är elev
    • Goda exempel i specialskolan
      • Vodden Lika värde
    • Våra skolor
      • Birgittaskolan
        • Om Birgittaskolan
        • Birgittaskolans lärmiljöer
        • Birgittaskolans fritidshem i en teckenspråkig miljö
        • Birgittaskolans boende för elever
        • Att vara elev på Birgittaskolan
        • Besök oss eller prova på Birgittaskolan
      • Ekeskolan
        • Om Ekeskolan
        • Ekeskolans lärmiljöer
        • Ekeskolans fritidshem
        • Ekeskolans boende för elever
        • Att vara elev på Ekeskolan
        • Besök oss eller prova på Ekeskolan
      • Hällsboskolan Kungsholmen
        • Om Hällsboskolan Kungsholmen
        • Hällsboskolan Kungsholmens fritidshem
        • Hällsboskolan Kungsholmens boende för elever
        • Att vara elev på Hällsboskolan Kungsholmen
        • Besök oss eller prova på Hällsboskolan Kungsholmen
      • Hällsboskolan Mälarhöjden
        • Om Hällsboskolan Mälarhöjden
        • Hällsboskolan Mälarhöjdens fritidshem
        • Att vara elev på Hällsboskolan Mälarhöjden
      • Hällsboskolan Umeå
        • Om Hällsboskolan Umeå
        • Hällsboskolan Umeås fritidshem
        • Hällsboskolan Umeås boende för elever
        • Att vara elev på Hällsboskolan Umeå
        • Besök oss eller prova på Hällsboskolan Umeå
      • Kristinaskolan
        • Om Kristinaskolan
        • Kristinaskolans lärmiljöer
        • Kristinaskolans fritidshem i en teckenspråkig miljö
        • Kristinaskolans boende för elever
        • Att vara elev på Kristinaskolan
          • Deltids- och fjärrundervisning i svenskt teckenspråk
        • Besök oss eller prova på Kristinaskolan
      • Manillaskolan
        • Om Manillaskolan
        • Manillaskolans lärmiljöer
        • Manillaskolans fritidshem i en teckenspråkig miljö
        • Manillaskolans boende för elever
        • Att vara elev på Manillaskolan
        • Besök oss eller prova på Manillaskolan
          • Digitalt Öppet hus
      • Vänerskolan
        • Om Vänerskolan
        • Vänerskolans lärmiljöer
        • Vänerskolans fritidshem i en rik språklig miljö
        • Vänerskolans boende för elever
        • Att vara elev på Vänerskolan
        • Besök oss eller prova på Vänerskolan
      • Åsbackaskolan
        • Om Åsbackaskolan
        • Åsbackaskolans lärmiljöer
        • Åsbackaskolans fritidshem
        • Åsbackaskolans boende för elever
        • Att vara elev på Åsbackaskolan
        • Besök oss eller prova på Åsbackaskolan
      • Östervångsskolan
        • Om Östervångsskolan
        • Östervångsskolans lärmiljöer
        • Östervångsskolans boende för elever
        • Östervångsskolans fritidshem i en teckenspråkig miljö
        • Att vara elev på Östervångsskolan
        • Besök oss eller prova på Östervångsskolan
    • Efter grund- och specialskolan
      • Riksgymnasium för elev med hörselnedsättning eller grav språkstörning
      • Riksgymnasier för elever med svåra rörelsehinder
        • Så här ansöker du till riksgymnasium med Rh-anpassad utbildning
        • Antagningskriterier till riksgymnasium med Rh-anpassad utbildning
        • Boende under studier på riksgymnasium
      • Vuxenutbildning
      • Studera på högskola
      • Inspirerande exempel på livet efter skolan
    • Lär dig svenskt teckenspråk
      • Fjärr­undervisning i svenskt tecken­språk
        • Vanliga frågor om fjärrundervisning
      • Teckenspråk för elever som är döva eller har en hörselnedsättning
      • Teckenspråk för syskon och barn till döva
        • Boende och resor
        • Modersmål eller inte?
        • Ansökan
      • Teckenspråksutbildning för föräldrar
    • Vklass
      • Frånvaroanmälan
      • Avboka elevresa
  • Om oss
    • Coronavirus och covid-19
      • Kommunicera med elever och vårdnadshavare
      • Tillgänglig information om coronaviruset
    • Kontakta oss
      • Huvudkontor
      • Samverkanskontor
        • Så fungerar arbetet på sam­verkans­kontoren
      • Statsbidrag
      • Läromedelsavdelningen
      • Resurscenter
      • Regionalt stöd
      • Nationella specialskolor
      • Regionala specialskolor
      • Extern samverkan
    • Om webbplatsen
      • Kakor
      • Hantering av personuppgifter
      • Lyssna
      • Lättläst svenska
      • Teckenspråk
      • Tillgänglighet
    • Organisation och uppdrag
      • Regleringsbrev och instruktion
      • Organisation
        • Generaldirektör
        • Ledningsgrupp
        • Verksamhetsområde Specialskola
        • Verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd
        • Verksamhetsområde Kunskapsutveckling
        • Verksamhetsområde Stöd och styrning
      • Nämnden för mottagande i specialskolan och för Rh-anpassad utbildning
      • Remissvar
      • Återrapportering
    • Följ oss
      • Nyhetsbrev
        • Prenumerera på våra nyhetsbrev
        • Hjälp med konton
      • Bloggen
      • Tidningen Lika värde
        • Prenumerera på Lika värde
          • Behandling av personuppgifter
      • Podden Lika värde
      • Vodden Lika värde
    • Pressrum
      • Pressmeddelanden
      • Ledningsgruppen
      • Talespersoner
      • Logotyp
    • Insynsråd, intresseråd, föräldraråd och ungdomsnätverk
      • Insynsråd
      • Nationella Intresserådet
        • Intresseorganisationer
      • Nationella Föräldrarådet
      • Ungdomsnätverket
    • Samverkan med myndigheter, lärosäten och andra aktörer
      • Samverkan med myndigheter
        • Referensmyndighet i digitalisering av nationella prov
      • Samverkan med andra aktörer
      • Samverkan för obruten skolgång för placerade barn och unga
        • SAMS
        • SiSam
      • Specialpedagogik för lärande
        • Modulerna
        • Förändringar under coronapandemin
        • För rektorer och handledare
        • Planera och organisera för insatsen
        • Material
    • Upphandlingar
      • Att vara leverantör till oss
    • Fakturafrågor
      • Kostnader för boende och habilitering vid Rh-anpassad utbildning
    • Jobba hos oss
      • Vårt erbjudande till medarbetare
      • Tillsatta tjänster
      • Jobba hos oss på specialskola
    • Lämna synpunkter och klagomål
    • Other languages
      • English
        • The Swedish education system
          • Municipality level
          • The National Agency for Special Needs Education and Schools
          • The Swedish Schools Inspectorate
          • The National Agency for Education
          • Ministry of Education and Research
          • Laws and rights in Swedish schools
            • Work Environment Act
            • Language Act
            • Discrimination Act
            • Definition of special educational needs
            • Special needs education (SNE) in Sweden
        • Our mission and role
          • Special needs support
          • Accessible teaching materials
          • Funding
          • Special needs schools
        • International collaboration and European Agency
      • ייִדיש (Jiddisch)
        • די שװעדישע אויסבילדונג-סיסטעם
        • אונדזער אַרבעט
          • אונטערשטיצונג דורך דער ספּעציעלער פּעדאַגאָגיע
          • צוטריטלעכע לערן-ביכער
          • מלוכישע געלט
          • אונדזערע ספּעציעלע שולעס
        • קאָנטאַקט
      • Meänkieli
        • Ruottalainen koulutussysteemi
        • Meän tehtävä
          • Spesiaalipedagookinen tuki
          • Oppimateriaalit saatavissa
          • Valtionavustus
          • Meän spesiaalikoulut
        • Kontakti
      • Romani
        • Šveditsko edukatsiako systemo
        • Amari misia
          • Specialpedagogično žutipe
          • Te avel sitčarimaske materialura
          • Ekonomiaki žutipe khatar o them (statsbidrag)
          • Amare specialne školi
        • Kontakto
      • Sámegiella (Nordsamiska)
        • Ruoŧa oahpahussystema
        • Min bargu
          • Spesiálapedagogalaš doarjja
          • Oahpponeavvut mat leat fállamis
          • Stáhtadoarjja
          • Min spesiálaskuvllat
        • Oktavuohta
      • Suomeksi (Finska)
        • Ruotsalainen koulujärjestelmä
        • Tehtävämme
          • Erityispedagoginen tuki
          • Saavutettavat opetusvälineet ja oppimateriaalit
          • Valtionavustukset
          • Erityiskoulumme
        • Yhteydenotot
  1. Start
  2. [kontakter-arkiverat]

[kontakter-arkiverat]

Dela på Facebook Tipsa via mail Dela på Linkedin Dela på Twitter Skriv ut
Publicerat tisdag 11 augusti 2020

Om oss

  • Kontakta oss
  • Organisation och uppdrag
  • Nyhetsbrev
  • Samverkan och projekt
  • Tidningen Lika värde

Om webbplatsen

  • Kakor (Cookies)
  • Lyssna
  • Lättläst svenska
  • GDPR, dataskyddsförordningen
  • Sidor på teckenspråk
  • Tillgänglighet för vår externa webbplats

Press

  • Pressrum
  • Pressmeddelanden
  • Pressbilder
  • Logotyp

Våra webbplatser

  • Hitta läromedel
  • Vklass
  • Fortbildning
  • Värderingsverktyget
  • Webbutiken

Följ oss

SPSM på Facebook SPSM på Twitter SPSM på Youtube SPSM på Instagram Följ oss på Linkedin

Kontakta oss

Telefon: 010 473 50 00

Fax: 010 473 66 42

E-post: spsm@spsm.se

Specialpedagogiska skolmyndigheten