Barn med synnedsättning (ej blindhet) i förskolan

För dig som vill du lära dig mer om hur du kan anpassa lärmiljön utifrån barn med synnedsättning (ej blindhet).

  • 14
    torsdag
    mars 2024
    08.30 - 12.30
  • 10
    onsdag
    april 2024
    08.30 - 12.30
  • Typ av aktivitet: Webbinarium
  • Målgrupp: Rektor, Förskollärare, Specialpedagog Speciallärare
  • Aktivitets-ID: 365212
  • Pris: Ingen avgift

Beskrivning

Vi belyser omgivningens betydelse för delaktighet, aktivitet och lärande. Innehållet har nära anknytning till deltagarnas pedagogiska arbete. Genomförandet sker digitalt under två dagar med en mellanliggande arbetsuppgift.

Medverkande

Ingela Söderberg, ingela.soderberg@spsm.se, 010-473 56 09
Fredrik Tomasson, fredrik.tomasson@spsm.se, 010-473 54 24
Åsa Larsson, asa.larsson@spsm.se, 010-473 54 57

Målgruppsbeskrivning

Verksamma inom förskolan

Mål

Som deltagare får du kunskap och förståelse för att kunna skapa en tillgänglig lärmiljö för barn med synnedsättning, (ej blindhet). Du får förståelse för omgivningsfaktorers betydelse och strategier för att möta målgruppen.

Funktionsnedsättningar

Synnedsättning

Upplysningar om innehåll

Åsa Larsson, asa.larsson@spsm.se, 010-473 54 57
Fredrik Tomasson, fredrik.tomasson@spsm.se, 010-473 54 24

Upplysningar om administration

Om du har frågor kring din anmälan eller ditt konto, kontakta ansvarig administratör via vårt kontaktformulär.

Vid kontakt med oss, uppge alltid namn och ID-nummer på aktiviteten.

Skolform

Förskola

Teman

Delaktighet, Digitalt lärande, Lärmiljö, Lärverktyg, Samspel och kommunikation, Tillgänglighet

Övrigt

Du som deltagare behöver tillgång till en egen enhet med bra uppkoppling. Headset är en fördel. Testa gärna ljud och bild i god tid innan mötet börjar.



Publicerat tisdag 27 februari 2024