En pedagog och en elev som spelar in ljudet av handen som stryker på barken av ett träd

Webbplats för Sound and Picture

2012-01-24


Sound and Picture är en webbplats för pedagoger och assistenter.
På webbplatsen finns metoder och verktyg för att arbeta med ljud och bild som läromedel.
Läromedlen är för elever som har
en synnedsättning och fler funktionsnedsättningar.

De metoder och tips som finns på webbplatsen handlar om
datorprogram som är gratis.
Det gör att många kan ha nytta av tipsen.

Materialet på webbplatsen är resultat från
projektet Sound and Picture.
Projektet är avslutat nu.
Det var Ekeskolan som startade projektet och
det var tio länder från Europa som var med.

Eleverna har blivit mer aktiva på
lektionerna, berättar Jörgen Phil.
Jörgen jobbar på Ekeskolan och har
varit med i projektet.
Med hjälp av bilder och ljud kan
eleverna lättare uttrycka sina tankar.


Sidan senast uppdaterad: 2012-01-24
Innehållsansvarig: Webbredaktionen
www.spsm.se
© 2012 SPSM